Skip to main content

good experience kat team building

salam..

rasanya dah lame tak mengarang kat blog nie...almaklumla sejak dh xde laptop nie.. agak susah la skit..kebanyakan internet ku search pakai phone je...
my entry kali ni nak cerita pasal experience aku kat team building yang dibuat oleh ofis aku pada 17 April 2012-19 April 2012 kat kem yayasan selangor, Ampang Pecah, Kuala Kubu .. masa aku tau xtvt yang dibuat sangat lasak..and aku antara orang2 yang bertuah(bertuah la sangat) kene pegi..macam2 bende -ve aku pk..antaranya- berat badan yang dah xleh melompat2 nie, kalo xtvt lasak sape lak nak tolong aku..yng plg penting aku nie xlasak mane..waa~~ tidak..ramai gak lak kawan2 aku bg alasan xnak pergi..aku?? xde alasan yang kukuh walaupun risau.. mr. hubby kata apa ye?? die suruh aku pergi sebb kate die aku dh moral down pasal kerja..so pergi tuk release tension.

akhirnye hari itu sampai juga..muke tak syok aku tu kebanyakan org perasan. tp nak wat cane..aku pun pergi dengan keadaan terpaksa...nasib baik ade kak shima...b4 g kami dimaklumkan kawasan tersebut sgt terkenal dgn kes malaria dan vius kencng tikus. so, kami disuruh ambil dose anti malaria b4 ke kem..lg mencuakkan aku..aku pasrah je masa tu..

1st day-sampai2 je kami terus ade xtvt suaikenal, 123 putat, siling. pastu belah malam ade game cobweb (jaring yang dibahagi 2 pastu kami kena masuk kat dalam tu). game nie sampai kena angkat2 la..disebabkan aku nie comel sangat so xdapatla na melalui jaring tu..haha..

2nd day, kul 7 ade senaman fizikal, ade jog ging la, main arnab la..mase jogging tu aku pancit..hahaha..or dh lame tak excercise.tp sume bg support..around 9 xsilap game yg paling nervous kan aku obs race. larian berhalangan. bayangkanla kena lalu jambatan goyang, pastu naik tembok 6' tinggi, naik tembok, merangkak kat dawai duri, merangak dalam terowong,ade yg bergayut bawah ader air n  last ade lompat pkai tali tp bawah ade air...disebabkan aku ade team yang sangat bagus n supportive aku berjaya buat halangan tu.terharu sangat aku..derang bleh angkat aku naik tembok 6' tu, ade org support pakai bahu mase bergayut tu n angkat aku mase loncat pakai tali tu sbb jatuh dalam air..the best thing is wpun keberadaan aku kat team nie kami berjaya wat sume halangan dalam masa 11 minit++ dan mendahului group lain..tq guys..sob..sob..belah petang ade xtvt simpul buku sila..mula2 die ajar kami buat simpul tu, pastu kami kene disimpulkan seperti ikatan tu..2jam lebih baru settle..pastu sambung panjat tembok 12'..aku bajet xmo wat..skali die kate lepaskn pompuan lu..cane nak panjat tembok tu?? tq juga pada guys2 yg ade coz lend me ur bahu, ur peha, ur body , ur strength tuk saya pijak dan angkat saya ke atas..terharu lg..sob..sob..malam pula ada night trekking/solo night..derang hantar kami ke hutan pastu suh balik sendiri sorang2..waa~~ cuak..macam2 ayat dh bace..syukur smpai ke tempat sepattnya dengan selamat.

3rd day ( last day), kami disuruh wat rakit..pastu bawa rakit ke tasik area ctu..cm xcaye rakit tu leh sampai ke tempat yang dituju..pastu kami diajar cara apungan diri kalau kapal karam ke..cm tu la..pastu xtvt bebas..pe lagi mandi manda la..hahah..best2..xpernah mandi tasik..pas2 b balik kami disuruh wat action plan di mana kami kena wat kesimpulan drpd xtvt yang diadakan

outcome yang aku dapat dari semua ni, aku bayangkan aku yang negatif masa kena pergi n at last aku enjoy ngan sume nie..aku ade team yang bagus, hubungan kami kat sane mmg rapat wpun b4 ni kami jmpe sengih2  je..mase kat kem derg org concern pasal aku termasuk jurulatih..terharu..sob..sob..so aku xrase aku alone n derg mmg supportive..n aku sgt appreciate derang..terima kasih korang sume sebab sgt supportive n byk tolong aku ka sane..nie mmg antara experience terbaik dalam hidup aku..tq gak kat mr. hubby sbb suppot aku suh pegi tanpa ragu2..hahaha.. last but not least disertakan sekeping gambar ahli kumpulan aku masa naik rakit kami..kredit to en nizzuan (aku amik kat facebook)


nie la team aku yang gagah perkasa (aku terselit kat tengah2 tu..)

Comments

Popular posts from this blog

DILEMA BILA KULIT WAJAH KERING

Assalamualaikum uols! Korang pernah tak rasa kulit wajah korang kering dan menggelupas? Kadang2 pedih.. Seksa wei..  Kalau uols nk tau me mmg ada masalah kulit sensitif.. Pastu muka selalu sunburn n merah2.. So tak semua produk sesuai.. Macam2 produk dah try.. memang susah nk cari  yg sesuai..  Ok post kali ni  bukan nak jual produk ye.. Just nk share tips base on pengalaman je..  Ok Meh me share.. Ada satu hari tu me saja beli vaseline.. Tp xpakai2.. Tiba2 dapat wahyu nak try pakai kat muka ni ha.. Mula2 risau gak.. Ye la.. Tkt effect ape2 kan.. Tapi bila terpikir kawan2 me masa kat u dulu selalu pakai kat bibir dia org, kalau boleh sapu kat bibir, muka ok la kot.. (Nmpk tak sejenis suka Memandai) Korang nk tau Macam mana me Apply kat muka? Me pakai sebelum tido.. Buat cam masker tu.. Memang agak melekit.. Yela vaseline ni tekstur dia macam vicks (ala yg selsema korang letak kat hidung tu).... Alhamdulillah besoknya pg korang akan rasa kekeringan kulit wajah korang akan berkurang n ku

present from hubby...tq dear

salam.. hari nie den mc..sbb stress punye pasal..huhuhu...so, ajak mr hubby g tengok wayang..tgk sekali lagi..nak tengok mia sara sebenarnye...wut a luvly kids..sangat sukakan die..hope when i get pregnant, my baby gal secomel n bijak mia sara..hehehe..skali mr hubby senyum2, pegang tangan aku n say,' sayang, ade nak beli ape2 x'..aku pn kate  'xde pe la kot..nape'..'abg dapat bonus..hehehe..sayang nak ape..abg belikan'..waa..peluang beb xkan nak lepaskan..memula aku minta perfume..biasa la hobi aku collect perfume..last2 pk balik, aku nak handbag sbb handbag aku dh koyak kat dalamnye..so,pilih punye pilih at last jumpe handbag brand s******a..so..so happy..thanx dear sebab ingat kat saye...i'm really happy...semoga Allah panjangkan umur abang, n dimurahkan rezeki dan sihat tubuh badan..hehehe..  niela rupenye..my choice simple2 je..:)

Diet Eat Clean?? Berkesan Ke??

Assalamualaikum uols Lama me tak bersiaran.. so hari ni me nak share pasal info yang boleh beri manfaat kat uols Uols mesti pernah dengar diet eat clean kan.. Tapi uols paham & tau ke diet eat clean tu ape sebenarnya Oklah meh me share ngan uols based on pemahaman dan experience me buat diet eat clean ni.. Actually diet eatclean ni makanan yang uols ambil yang rendah Glisemik Indeks (G.I), takde pengambilan gula putih atau gula perang(no sugar), makanan diproses (contoh : fishball, sosej, nugget & the gang), no MSG, no deep fried food (pisang goreng, ikan goreng & the gang) & lain2 makanan xsihat Glisemik Indeks ni ape pulak?? Ok ni me bg info yang me dapat dari sumber online :  http://pendidikanpesakit.myhealth.gov.my/diabetes-dan-indeks-glisemik/ Apakah yang dimaksudkan dengan Indeks Glisemik? Indeks glisemik (IG)  mengukur berapa cepat  makanan yang mengandungi karbohidrat (seperti nasi)  meningkatkan paras gula dalam darah  seseorang selepas makanan t